Segmentarea pieței pe Facebook

Segmentarea pieței pe Facebook

Când vorbim despre campaniile de marketing desfășurate pe Facebook, majoritatea oamenilor au în minte câteva criterii de bază: vârstă, sex, zona geografică. În realitate, segmentarea pieței pe Facebook a devenit un proces extrem de detaliat și foarte specific în ultimii ani. În acest articol vom discuta despre câteva dintre metodele pe care probabil nu le știai despre targetarea clienților țintă prin Facebook.

În primul rând, să trecem în revistă lucrurile de bază

Iată caracteristicile principale pe care le selectăm atunci când creăm o campanie de marketing pe Facebook.

Targetarea pe bază de locație:

  • Țară;
  • Stat/Regiune;
  • Oraș;
  • Sector;
  • Cod Poștal;
  • Arie specifică de adrese.

În plus, există un detaliu în plus care poate fi selectat:

  • Toată lumea din această locație;
  • Oameni care locuiesc în această locație;
  • Oameni care au fost recent în această locație;
  • Oameni care călătoresc către această locație.

Targetarea pe considerente demografice:

  • Vârstă;
  • Sex;
  • Limbă vorbită.

Targetarea pe bază de interese:

  • Divertisment;
  • Familie și relații;
  • Politică;
  • Business;
  • Etc.

Targetarea pe bază de comportamente:

  • Aniversări;
  • Expați;
  • Utilizatori de mobil;
  • Activități digitale;
  • Etc.

Acestea sunt setările de bază pe care ar trebui să le iei în considerare atunci când lansezi o campanie de marketing pe Facebook. În continuare, să trecem la materia de facultate.

Modalități avansate prin care poți segmenta piața folosind platforma Facebook

Comportamente recente de cumpărare

Îți poți găsi potențiali clienți țintă, analizând comportamentele lor de cumpărare din ultima vreme. De exemplu, dacă vinzi produse de make-up, poți alege să afișezi reclamele doar către persoane care au achiziționat produse de beauty în ultimele 3 luni.  

Ai opțiunea să fii foarte specific cu utilizatorii care îți vor vedea reclamele, iar Facebook îți afișează în fiecare categorie și subcategorie care este numărul de oameni care se încadrează – astfel, poți lua decizii asumate în legătură cu investițiile tale și potențialele conversii.

Reclame bazate pe evenimente importante de viață

Sigur ai auzit oameni plângându-se de prietenii lor care „își pun toată viața pe Facebook”. Îi auzi spunând ironic „dacă n-ai postat, înseamnă că nu s-a întâmplat”.

Ei bine, indiferent de cât de agasant ar putea fi acest tip de comportament pentru unii, este o mină de aur pentru businessurile care oferă servicii sau produse specifice pentru anumite momente cheie din viață.

Facebook analizează informațiile pe care utilizatorii le postează pe platformă și oferă opțiunea de segmentare în funcție de evenimente cheie. Spre exemplu, dacă ai o afacere care vinde bijuterii, ai opțiunea să afișezi reclame doar bărbaților care urmează să sărbătorească aniversarea nunții în viitorul apropiat.

Audiențe asemănătoare

După ce ai determinat care este audiența cea mai potrivită pentru businessul tău, Facebook îți oferă opțiunea de a crea audiențe asemănătoare. Asta înseamnă că platforma analizează caracteristicile cheie ale oamenilor din audiența ta existentă, iar apoi extinde segmentul de piață către oameni care prezintă caracteristici similare.

Astfel, îți extinzi piața de desfacere într-un mod automatizat și sigur.

Concluzii

Platforma Facebook și, implicit, campaniile care pot fi create pe ea sunt mult mai complexe decât ai putea crede la prima vedere. Oricare ar fi domeniul tău de activitate, șansele sunt ca segmentarea pieței, folosind uneltele menționate, să fie un pas absolut necesar în evoluția businessului tău.

Share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Înscrie-te la newsletter!

Fii la curent cu ultimele noutăți din digital marketing!

Vezi și

digital marketing

Măsurarea datelor cu Google Analytics

Google Analytics este o unealtă ce îți permite să măsori în timp real traficul de pe site-ul tău – cu siguranță ai mai auzit de

digital marketing

Promovarea pe rețeaua Google Display

Indiferent că ești un business cunoscut sau de abia lansat pe piață, rețeaua Google Display te poate ajuta să îți îndeplinești obiectivele de marketing. De

Digital Marketing Centrat pe Soluții personalizate bazate exclusiv pe campanii PayPerClick, focusate pe ROI (Return of Investment), eficientizarea bugetului și creșterea ratei de conversie.

  • contact@adspro.ro
  • Aeroportului 1d
  • 0741 310 510