Măsurarea datelor cu Google Analytics

Măsurarea datelor cu Google Analytics

Google Analytics este o unealtă ce îți permite să măsori în timp real traficul de pe site-ul tău – cu siguranță ai mai auzit de el. Noi iubim să îl folosim pentru că ne ajută să vedem cu lux de detalii ce funcționează și ce nu pentru clienții noștri.

Ce am observat, însă, este că mulți oameni nu știu complexitatea beneficiilor aduse de Google Analytics. Nu este doar un tool care îți spune câți oameni vin pe site – oferă o multitudine de alte informații care te pot ajuta să îți înțelegi mai bine potențialii clienți, să îi atragi mai ușor și, desigur, să ai mai multe vânzări. De multe ori, vei fi surprins să afli ce anume îi îndepărtează pe oameni de produsele și serviciile tale.

Prin urmare, ce poți măsura cu Google Analytics?

  1. Utilizatorii unici

Numărul de vizitatori unici îți arată cât de căutat este site-ul tău. În contextul marketingului online, îți permite să vezi ce anume atrage mai mulți oameni să acceseze linkul tău. Concret, atunci când investești într-o nouă resursă de marketing (reclamă, articol, postare pe social media), poți vedea în ce măsură crește acest procentaj într-un timp determinat.

  • Bounce rate

Bounce rate-ul reprezintă procentajul de persoane care au ieșit de pe site-ul tău după accesarea unei singure pagini. Asta poate însemna mai multe lucruri: că reclama ta a funcționat, dar nu a livrat ce a promis, că nu ai țintit grupul potrivit sau că pagina principală a site-ului lasă de dorit. Oricum, nu e un semn bun, necesită îmbunătățiri imediate.

  • Timpul sesiunilor

Pentru cei care nu ies imediat de pe site, este înregistrat timpul petrecut. Pe ce pagini se uită, în ce ordine, cât timp își petrec pe fiecare. Așa știi care este interesul lor principal și unde poți face schimbări pentru a le oferi o experiență mai bună.

  • Sesiuni în funcție de canal

Probabil printre cele mai importante detalii atunci când faci marketing online. Această măsurătoare îți permite să vezi de unde au ajuns vizitatorii tăi pe site. Poate fi prin e-mail marketing (newsletter), social media, reclame plătite sau trafic organic. Oricum, așa îți poți da seama în ce merită să investești ca reclamă pentru viitor.

  • Completarea obiectivelor

Este înălțător să vezi un număr mare de vizitatori unici, însă inutil dacă nu se poate traduce și în vânzări pentru businessul tău. Cu această opțiune, îți determini singur niște obiective pentru site-ul tău, cum ar fi: achiziționarea produselor, înscrierea la newsletter sau vizitarea unei pagini specifice. Apoi, Google măsoare ce procentaj din vizitatorii chiar parcurg pașii necesari pentru realizarea obiectivelor dorite de tine.

  • Mobil vs. desktop

Deja știm că din ce în ce mai mulți oameni accesează internetul de pe telefon mai des decât de pe desktop. De aceea, este recomandat din start să ai grijă ca cele două experiențe să fie în egală măsură rapide și optimizate pentru fiecare dispozitiv. Google Analytics vine în ajutorul tău și îți arată pentru ce este mai bine pregătit site-ul tău și unde ai avea nevoie de îmbunătățiri.

Share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Înscrie-te la newsletter!

Fii la curent cu ultimele noutăți din digital marketing!

Vezi și

digital marketing

Măsurarea datelor cu Google Analytics

Google Analytics este o unealtă ce îți permite să măsori în timp real traficul de pe site-ul tău – cu siguranță ai mai auzit de

digital marketing

Promovarea pe rețeaua Google Display

Indiferent că ești un business cunoscut sau de abia lansat pe piață, rețeaua Google Display te poate ajuta să îți îndeplinești obiectivele de marketing. De

Digital Marketing Centrat pe Soluții personalizate bazate exclusiv pe campanii PayPerClick, focusate pe ROI (Return of Investment), eficientizarea bugetului și creșterea ratei de conversie.

  • contact@adspro.ro
  • Aeroportului 1d
  • 0741 310 510